Subject: Suusa tn 3 kinnistule kahe korteriga elamu püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu avalik väljapanek
From: Alice Laanemägi <[email-masked]>
To: <Undisclosed recipients:>
Date: Mon, 1 Sep 2025 10:19:52 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Nõmme Linnaosa Valitsus avalikustab Suusa tn 3 kinnistule kahe korteriga
elamu püstitamise projekteerimistingimuste eelnõu koos illustreeriva
materjaliga.

Suusa tn 3 kinnistu asub alal, mille ehitusõigus on määratud Tallinna
Linnavolikogu 19.06.2008 otsusega nr 139 osaliselt kehtestatud Nõmme
Keskuse detailplaneeringus (krunt pos 2)
(https://tpr.tallinn.ee/DetailPlanning/Details/DP016180#tab32#tm155365).

Projekteerimistingimuste taotluse kohaselt soovitakse suurendada, keerata
ning nihutada detailplaneeringus määratud hoonestusala 10% kahe korteriga
elamu püstitamiseks. Projekteerimistingimuste taotlemise eesmärgiks on
detailplaneeringu tingimuste kaasajastamine ja täpsustamine, säilitades
detailplaneeringu põhilahenduse, s.t taotlus ei sisalda ettepanekut
detailplaneeringu olemuslikuks muutmiseks.

Kuna detailplaneeringu kehtestamisest on möödunud üle 16 aasta, siis
esineb nii õiguslik alus kui ka sisuline vajadus detailplaneeringu
täpsustamiseks vastavalt ehitusseadustiku § 27 lõikele 4.

Detailplaneeringut täpsustavate projekteerimistingimuste kohaselt võib
hoonestusala suurendada, nihutada ning keerata kuni 10% ulatuses vastavalt
ehitusseadustiku § 27 lõikele 4 punktile 2. Kõikide teiste nõuete ja
näitajate osas peab ehitusprojekt vastama alal kehtivale
detailplaneeringule.

Detailplaneeringukohast hoonetealust pindala (ehitisealust pinda) pole
lubatud suurendada. Hoonestusala täpsustamisega ei või kaasneda
negatiivseid mõjutusi naaberkinnistutele.

Arvestades ala asukohta ning piirkonna hoonestuslaadi, on
projekteerimistingimustega detailplaneeringu täpsustamiseks antud
tingimused aktsepteeritavad, kuna ei mõjuta oluliselt detailplaneeringus
esitatud linnaehituslikku lahendust, ning seega ei ole tegemist
detailplaneeringu olemusliku muutmisega. Lubatud täpsustuste ja muudatuste
alusel projekteeritav lahendus tagab samasuguse tasakaalustatud ja
mitmekesise linnaruumilise lahenduse planeeritud alal nagu ka
detailplaneeringus esitatu elluviimisel. Kavandatavad muudatused ei oma
visuaalselt nähtavat linnaruumilist ega ehitustehnilist mõju, samuti ei
kaasne sellega olulist negatiivset mõju naaberkinnisasjadele ega nende
kasutajatele.

Projekteerimistingimuste eelnõu ja selle lisamaterjalide avalik väljapanek
toimub 16. septembrist kuni 1. oktoobrini 2025.

Projekteerimistingimuste taotluse nr 2511002/12139 ja selle
lisamaterjalidega on võimalik tutvuda e-ehituse veebiportaalis (aadressil
https://livekluster.ehr.ee/ui/ehr/v1). Projekteerimistingimuste eelnõuga
on võimalik tutvuda veebilehel
https://veeb.tallinnlv.ee/pilv/index.php/s/7HEU70lsuwmWkaz.

1.	Huvitatud isikul ja isikul, kelle õigusi võib avatud menetluse
korras antav õigusakt puudutada, on õigus esitada menetlust läbiviivale
haldusorganile eelnõu või taotluse kohta ettepanekuid ja vastuväiteid.
Ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks on avaliku väljapaneku
lõppemise kuupäev.
2.	Juhul, kui eelnevas punktis nimetatud tähtaja jooksul ettepanekuid
või vastuväiteid ei esitata, soovib haldusorgan asja arutada ilma avalikku
istungit läbi viimata.

Menetlusosaline loetakse asja arutamisest avalikul istungil loobunuks, kui
haldusorgan on väljapaneku alguses või menetlusest teatamisel teinud
ettepaneku asja arutamiseks ilma avalikku istungit läbi viimata ja
menetlusosaline ei ole ettepanekute ja vastuväidete esitamise tähtajaks
esitanud selle suhtes vastuväiteid (alus haldusmenetluse seaduse § 50
lõige 3).

Info tel 645 7300. Ettepanekud ja vastuväited palume esitada e-posti
aadressil: [email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega,

Alice Laanemägi

Nõmme arhitekt

Volitatud arhitekt 7

Linnamajanduse osakond

Tel +372 6457300